»E3 2014: Capcom przypomina, że robi Deep Down (nowy trailer)

Cze 11
komentarze 0

Biblioteka gier na PS4 zaczyna powoli pęcznieć od system sellerów. Do grona zapowiedzianych na E3 produkcji ze znaczkiem „only on PlayStation” dołącza Deep Down od Capcomu. Może wyrażenie „dołącza” użyłem niezbyt precyzyjnie, bo gra zapowiedziana już była jakiś czas temu, ale na targach producenci postanowili przypomnieć o sobie nowym zwiastunem. Czas najwyższy podkręcać zainteresowanie, bo premiera w październiku 2014 r. Będą też beta testy w czerwcu, niestety tylko dla graczy z Japonii.

To, że Capcom umie robić dobre RPG-i nie trzeba specjalnie udowadniać, wystarczy zagrać np.: w świetną Dragons Dogmę, ale chyba jednak pozazdrościli From Software fejmu developera robiącego „hardkorowe gry dla PRO graczy”, który jednocześnie nie żyje w niszy tylko opyla gry w milionach. Zdaje się, że prezesostwo Capcomu zakrzyknęło: „Watashitachi mo, watashitachi!” (czyt: „My też tak chcemy” – z góry przepraszam japonistów, bo to z Google Translate).

Deep Down 11-06-2014 - 1

Rezultatem tego chciejstwa jest wspomniane Deep Down – miks Dogmy i Soulsów, z tym, że w current-genowej oprawie. Zaznaczam, że to moje dywagacje na podstawie trailerów, bo nie miałem okazji rzecz jasna tego choćby chwilę „ograć”, ale nie jestem w tym twierdzeniu osamotniony, gdyż podobieństwa do tych roleplei padają niemal przy każdym newsie o tym projekcie na dowolnym portalu o grach. Jako że nie ukrywam, żem „wyznawca” produkcji From Software (ale tych z półki „dark fantasy”, a nie np. „mech warrior”) to na wieść, że Capcom pochylił się nad Soulsami i zamierza zrobić „copy paste” podlewając to sosem z Dogmy, przyklasnąłem z zachwytu jak dziecię na widok Lego.

Deep Down 11-06-2014 - 3

Szybko jednak zostałem sprowadzony na planetę Ziemia, doczytawszy, iż będzie to gra sieciowa z mikropłatnościami. Czyli zaimplementowano do niej dyskwalifikujące (w moich oczach) na starcie funkcje. Jeśli Graczu i Czytelniku Tobie to nie przeszkadza, zapewne doświadczysz świetnej zabawy. Akcja Deep Down ma rozgrywać się w 2094 roku w Nowym Jorku (?), gdzie jako jedna z osób zdolna do odwiedzania przeszłości poprzez kontakt z pradawnymi przedmiotami przeniesiemy się do fantastycznych krain (raczej lochów i jaskiń), gdzie w co-opie do 4 graczy zajmiemy się rzezaniem monstrów i zbieraniem lootu. Jak zapowiadają twórcy – korytarze dungeonów, aby się szybko nie opatrzyły – będą losowo generowane.

Deep Down 11-06-2014 - 2

Warto zaznaczyć, że developer ostatecznie nie wbił jeszcze pieczątki „only on PlayStation” na okładkę swojej gry. Na razie zapowiedziano ją tylko na PS4, ale nie przekreślając jednoznacznie maszynki Microsoftu. Być może producenci droczą się z managmentem Sony, by ten wysupłał trzos jenów, tym samym kupując ich lojalność? No i też ważne pytanie: co z PC-tami? Forma rozgrywki, a szczególnie model płatności pasuje do blaszaków jak mało gdzie, bo żyją na tym globie całe armie młodych gentlemanów nie posiadających może jeszcze konta bankowego, ale za to mających telefon na zdrapkę, który w zupełności wystarczy, by za pomocą SMS-a nabyć fajny fryz, czy „pełną” płytówkę w kształcie bikini dla swojej biuściastej heroiny. Wydawcy koreańskich grind-RPG-ów zaświadczą, że się to opłaca. Mnie jednak czemuś ogarnął smutek.

Autor: Jesiotr
Data: 11 czerwca 2014, 20:27

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *