»Final Fantasy II – Mechanika

Final Fantasy II ma nieco odmienny od innych części serii system rozwoju postaci i generalnie rozgrywki, dlatego warto się zapoznać z jego meandrami przed rozpoczęciem gry.

1) Podnoszenie współczynników

W Final Fantasy II nie ma poziomów takich jak gdzie indziej. Po każdej walce postać jest nagradzana w zależności od tego co w trakcie walki miało miejsce. Jest do dość logiczne, jednak na początku może być zagmatwane. Postaram się więc objaśnić to w sposób czytelny.
By podniósł się poziom siły postać musi zaatakowac fizycznie podczas walki.
By wzrosła stamina postać musi stracić punkt HP podczas walki.
By wzrósł Spirit trzeba użyć białej magii
By podniosła się inteliegncja należy użyć czarnej magii.
By podniosła się magia trzeba utracić punkt MP.
By podnieść poziom skuteczność w walce trzeba użyć broni.
By podnieść uniki lub celność trzeba być celem czarów lub ataków specjalnych.
By podnieść pozom obrony przed magią trzeba być jej ofiarą.
By podniosła się skuteczność czarów/ataków trzeba ich użyć.
By wzrosło HP/MP trzeba w tarkcie walki stracić połowę własnego współcznynnika.

 

2) Podnoszenie poziomów

Poziomów w grze jest 16, jednak nie są one tak zmieniane jak gdzie indziej. Zdobycie poziomu oznacza zwykle wzrost skuteczności broni lub magii, nie zaś podniesienie się wszystkich wskaźników.

3) Magia

Czary kupuje się w sklepach, po czym wyposaża się w nie postacie. Każde rzucenie czaru sprawia, że wypełnia się mała ramka umieszczona obok czaru. Każdorazowe jej wypełnienie oznacza wzrost skuteczności czaru ale też większą liczbę MP potrzebnych do jego rzucenia. Czarów warto używać podczas walki, gdyż poza nią nie zdobywa się punktów potrzebnych do podnoszenia wskaźników.

4) Rozgrywka

Tu zmian jest niewiele. Największą jest opcja „learn”. Za każdym razem, gdy toczymy rozmowę z jakąś postacią i wypowiada ono tzw słowo kluczowe, jest ono podświetlane. Wtedy należy wybrać opcję „learn” i przy jej użyciu zapamiętać dane słowo. Później zaś, gdy chcemy zapytać kogoś o właśnie to słowo, używamy opcji „ask”.

5) Broń

Tutaj warto właściwie wspmnieć o jednym. Każda z postaci ma swoją specjalizację, w wyniku której będzie się posługiwała danym sprzętem lepiej lub gorzej. Na przykład Maria jest łuczniczką i jeśli damy jej miecz lub młot to można mieć pewność, że 99 % procent jej ciosów będzie chybionych a poziom broni nie będzie wzrastał. Warto więc korzystać z opcji „optimal”.

Autor: Grisznak
Data: 4 listopada 2013, 21:44

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *