»Final Fantasy IV – Subquesty

Aby wykonać wszystkie questy, postępuj według podanej kolejności.

Town of Summoners (Asura & Leviathan)

Tuż po rozmowie z rannym Cidem w zamku Dwarven do twojej dyspozycji zostanie oddany usprawniony okręt, który bez trudu poleci w każde miejsce. Podróżując nim na zachód na pewno natrafisz na jaskinie otoczoną zewsząd gorącą lawą. Aby bez przeszkód dotrzeć do miejsca przeznaczenia, czyli miasta summonerów, zaraz po wejściu do groty rzuć na drużynę czar Float. Po przejściu kilku korytarzy i poziomów trafisz do podziemnej osady. Teraz udaj się do biblioteki. Wewnątrz skorzystaj ze schodów, które zaprowadzą cię do Asury oraz starego człowieka. Najpierw porozmawiaj z księżną, a następnie po walce zapisz grę i rozmów się ze staruszkiem. W sumie uzyskasz dwa nowe summony: Asurę oraz Leviathana. Pamiętaj o przeszukaniu wszystkich skrzyń (musisz odnaleźć przedmiot o nazwie Rad Tail, niezbędny do uzyskania potężnego oręża). Na zakończenie dodam, iż wykonanie tego questu umożliwi ci zdobycie w dalszej części gry Bahamuta oraz Odina.

Kokkol’s Smithy (Excalibur)

Tuż po wykonaniu pierwszego questu i zaliczeniu misji w Sealed Cave, znajdziesz się wreszcie na powierzchni. Jest to idealna chwila na zdobycie potężnego miecza dla Cecila. Teraz ruszaj w pobliże ruin zamku Eblan. Odnajdziesz tu okręt Enterprise. Zamień statki nie zapominając przy tym o zabraniu wraz ze sobą poduszkowca. Następnie na mapie głównej odszukaj grotę znajdującą się na niewielkiej wysepce. Wewnątrz, po rozmowie z kolekcjonerem w zamian za Rat Tail otrzymasz rzadki przedmiot – Adamant. Dalej wracaj do podziemi. W prawym-dolnym rogu mapy leży pewna lokacja (Kokkol’s Smithy). Mieszka tu bardzo miły, aczkolwiek smutny staruszek, śpiący w łóżku na piętrze. Wręcz mu Adamant, a następnie zejdź po schodach i rozmów się z nim ponownie. Otrzymasz miecz Excalibur.

Baron Castle (Odin)

Tak, jak już wcześniej napisałem zaliczenie pierwszego questu pozwoli Ci na zdobycie bardzo przydatnego summona – Odina. Wystarczy tylko udać się do podziemi pod prawą wieżą zamku Baron. Zapytasz pewnie w czym tkwi haczyk. Otóż na pokonanie Odina masz dosłownie kilka tur, po których zakończeniu zostaniesz po prostu unicestwiony, dlatego nie możesz zmarnować żadnej komendy. Na szczęście potężny summon posiada jedną słabość – błyskawice. Powodzenia!

Cave Bahamut (Bahamut)

Grota Bahamuta leży na księżycu (rozpoznasz ją po kamiennym kręgu). Zanim ruszysz w dalszą drogę pamiętaj, że król summonów nie rozpozna cię, jeśli nie wykonałeś pierwszego questa. Wewnątrz lokacji oprócz finałowej potyczki czekają cię jeszcze trzy walki z Behemothami, więc pilnuj by twoje HP zawsze było na wysokim poziomie. Końcowa bitwa nie należy do zbyt trudnych. Oto taktyka:

  • Rzuć na Rydię czar Wall.
  • Po odczekaniu chwili ponów komendę.
  • Jeśli czar odbił się od twojej postaci, użyj go na przeciwniku.
Autor: SenTineL
Data: 9 listopada 2013, 20:27

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *