»Final Fantasy V – Joby

Final V… system z Job’ami jest trochę podobny do tego z Finala III. „Prace” też się tu dostaje po spotkaniu z kryształami, ale nie ma tu takiego czegoś, że trzeba „płacić” capacity’ami za jej zmianę znaczy się Job’u. Co by tu jeszcze napisać… Aha od każdej „pracy” można się nauczyć wielu przydatnych umiejętności zdobywając odpowiednią ilość Ability Point’s. Uzyskuje się je za pokonanie przeciwników. Oto pełen spis Job’ów i tego, co można od nich „zassać”.

Knight

  • Cover – 10Ap – zasłania własnym ciałem postać, co ma krytyczny poziom Hp
  • Proteck – 30Ap – ataki nie zabierają postaci damage’u, chyba że się skończy tura
  • Both Hands – 50Ap – można trzymać broń obiema rękami, zwiększając sobie siłę ataku
  • Equip Shield, Armor, Sword – 100Ap, 150Ap, 350Ap – można używać kolejnych rzeczy (tarczy, zbroi, miecza)

Monk

  • Build Up – 15Ap – atakuje z podwójną siłą
  • Brawl – 30Ap – można walczyć nie używając broni
  • Chakra – 45Ap – Leczy małą ilość Hp i zdejmuje statusy
  • Counter – 60 – kontruje atak
  • Hp 10%, 20%, 30% Up – 100Ap, 150Ap, 300Ap, – zwiększa maksymalne Hp o 10, 20, 30 procent

Thief

  • Passages – 10Ap – widać ukryte przejścia
  • Escape – 20Ap – 100% ucieczka ze zwykłej walki
  • Dash – 30Ap – Szybsze chodzenie podczas trzymania B
  • Steal – 50 Ap – chyba nie trzeba komentarza
  • Caution – 75Ap- chroni od Back attack
  • Capture – 150Ap – jednoczesny atak i kradzież
  • Restless – 300Ap – daje odpowiednio Level’ową Agility złodzieja

Dragoon

  • Jump – 50Ap – skacze na wroga
  • Dragoon Sword – 150Ap – zasysa Hp i Mp od wrogów
  • Equip Spear – 400Ap – pozwala nosić włócznie

Ninja

  • Smoke – 10Ap – prawie 100% ucieczka z normalnej walki
  • Image – 30Ap – zwiększa Evade’a
  • 1st Attack – 50Ap – pozwala w walce na pierwszeństwo ataku
  • Throw – 150Ap – rzuca przedmiotami by zadać damage
  • 2-Handed – 450Ap – pozwala nosić dwie bronie naraz

Samurai

  • Sword Slap – 10Ap – paraliżuje wroga
  • Gp Toss – 30Ap – rzuca kasą by zadać damage
  • Evade – 60Ap – postać ma większy Evade
  • Equip Katana – 180Ap – można używać Katan
  • Slash – 540Ap – zabija wszystkich wrogów (rzadko trafia)

Berserker

  • Berserk – 100Ap – rozpoczyna się walkę jako Berserker
  • Equip Axe – 400Ap – można nosić topory

Archer

  • Animals – 15Ap – wzywa zwierzęta do walki
  • Aim – 45Ap – słaby atak, ale zwiększa celność
  • Equip Bow – 135Ap – można nosić łuk
  • X Fight – 405Ap – atakuje 4 razy, ale słabiej niż zwykle

Mystic Knight

  • Barrier – 10Ap – Nakłada Shel kiedy ma mało Hp
  • Magic Sword L1, 2, 3, 4, 5, 6 -20Ap, 30Ap, 50Ap, 70Ap, 100Ap, 400Ap – nakłada na miecz magię 1, 2, 3, 4, 5, 6 Levelu używając jej właściwość

White Wizzard

  • White L1, 2, 3, 4, 5, 6 – 10Ap, 20Ap, 30Ap, 50Ap, 70Ap, 100Ap – można używać białej magii 1, 2, 3, 4, 5, 6 Levelu
  • Mp 10% up – 300Ap – zwększa maksymalne Mp o 10%

Black Wizzard

  • Black L1, 2, 3, 4, 5, 6 – 10Ap, 20Ap, 30Ap, 50Ap, 70Ap, 100Ap – można używać czarnej magii 1, 2, 3, 4, 5, 6 Levelu
  • Mp 10% Up – 450Ap – zwiększa maksymalne Mp o 30%

Time Mage

  • Jikuu L1, 2, 3, 4, 5, 6 – 10Ap, 20Ap, 30Ap, 50Ap, 70Ap, 100Ap – można używać magii Jikuu 1, 2, 3, 4, 5, 6 Levelu
  • Equip Rod – 250Ap – można nosić Różdżki

Caller/Summoner

  • Call L1, 2, 3, 4, 5 – 15Ap, 30Ap, 45Ap, 60Ap, 100Ap – można wzywać potwory 1, 2, 3, 4, 5 Levelu
  • Summon – 500Ap – wzywa losowo wybranego Summon’a

Blue Wizzard

  • Peep – 10Ap – sprawdza Hp i Mp wroga
  • Learning – 20Ap – pozwala uczyć się specjalnych ataków wroga
  • Blue – 70Ap – pozwala użyć niebieskiej magii
  • Scan – 250Ap – sprawdza HP, Mp Level i słabość wroga

Red Wizzard

  • White/Black L1, 2, 3 – 20Ap, 40Ap, 100Ap – pozwala użyć białej i czarnej magii 1, 2, 3 Levelu
  • X magic – 999Ap – w jednej turze można użyć 2 obojętne czary

Trainer

  • Tame – 10Ap – ……
  • Control – 50Ap – kontrolujesz wroga
  • Equip Whip – 100Ap – można nosić bicz
  • Catch – łapiesz wrogów i wypuszczasz w następnej walce jako atak

Chemist

  • Medicine – 15Ap – podwujna siła Etheru i Potionów
  • Mix – 30Ap – miesza 2 przedmioty i wtedy……
  • Drink – 45Ap – można wypić odpowiedni napój
  • Health – 135Ap – zdejmuje statusy
  • Revive – 405Ap – wskrzesz postać

Elementaist

  • Terrain – 25Ap – używa ataku zależnego od otoczenia
  • Pitfalls – 50Ap – pozwala widzieć pułapki
  • Damage Floors – 100Ap – lawa i kolce nie zadają damage

Bard

  • Conceal – 25Ap – postać ucieka z ekranu na jedną turę
  • Equip Harp – 50Ap – pozwala nosić harfy
  • Sing – 100Ap – można se zaśpiewać

Dancer

  • Flirt – 50Ap – ogłusza wroga
  • Dance – 50Ap – można se zatańczyć
  • Equip Ribbons – 325Ap – pozwala nosić wstążki, reinbow dress i redshoes

Mimic

  • Mimic – 999Ap – powtarza ostatnio wykonany atak bez straty Mp
Autor: Steiner
Data: 10 listopada 2013, 21:22

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *