»Final Fantasy VII – Solucja (CD1)

Midgar – Reaktor Mako nr 1

Twoim pierwszym zadaniem jest zniszczyć reaktor Mako należący do Korporacji Shin-Ra. Po wyjściu z pociągu, przeszukaj zabitych strażników. Kiedy ruszysz w stronę bramy, zaakakuje Cię dwóch żołnieży (warto przed tą walką wejść do Configu i przespieszyć szybkość bitew). Przed bramą podejdzie do Ciebie Barret (możesz wtedy zmienić imiona zarówno Cloudowi, jak i Barretowi. W tym opisie będę używał domyślnych imion). Kiedy brama stanie przed Tobą otworem, idź w prawo, idź śladem kompanów, aż dojdziesz do reaktora. Po wejściu do środka, Barret przyłączy się do Ciebie. Koledzy z organizacji będą otwierać Ci kolejne drzwi (musisz do nich podejść). Wejdź do windy i naciśnij przycisk. Gdy zjedziesz na niższy poziom, wyjdź z windy i podążaj schodami w dół, aż dojdziesz do kolejnych drzwi. Idź tak, jak droga prowadzi. Zatrzymaj się przy Jessie i weź Potiona. Kiedy dojdziesz do save-pointa, zapisz stan gry idź dalej. Dojdziesz do miejsca, gdzie Barret rozkaże Ci podłożyć ładunek wybuchowy (wcześniej zgarnij leżącą na ziemi Materię Restore). Zaatakuje Cię pierwszy boss.

Boss – Guard Scorpion

Przeciwnik ten jest bardzo łatwy – ot, co taki tutorialowy boss. Atakuj go ile wlezie czarem Bolt (Cloud) oraz fizycznie (Barret). Boss ostrzega, kogo będzie dalej atakować (przed atakiem używa Search Scope), więc nie ma problemu. Bądź ostrożny, kiedy Scorpion podniesie ogon do góry. Wtedy wstrzymaj się z atakimi, gdyż inaczej oberwiesz dość silną (jak na ten etap gry) kontrą zabierającą ok. 110 HP całej drużynie. Kiedy boss opóści ogon, możesz dalej atakować. Po walce otrzymasz Assault Gun – broń dla Barreta.

Od tej pory masz 10 minut, aby uciec z reaktora. Idź tą samą drogą jak przyszedłeś. Po wyjściu z windy musisz ponownie porozmawiać z członkami Avalanche, aby otworzyli Ci kolejne drzwi. Po wyjściu z reaktora, jeden z kompanów wysadzi drzwi i będziesz mógł przedostać się do miasta.

Midgar – Górne miasto

Po odzyskaniu kontroli nad Cloudem, idź ekran dalej. Spotkasz tam dziewczynę sprzedającą kwiaty (Aeris). Kup od niej kwiat i idź dalej. Kiedy pójdziesz dalej, zostaniesz otoczony przez żołnieży Shin-Ra (nie ma znaczenia, czy zdecydujesz się z nimi walczyć, czy nie) jednak poszczęści Ci się, bo będziesz mógł skoczyć na jadący pociąg. W pociągu już czeka na Ciebie reszta drużyny. Pogadaj z nimi, a następnie przejdź za nimi do następnegp wagonu. Jeden z członków Avalanche pokaże Ci plan Midgar na ekranie oraz wytłumaczy działanie systemu kontroli pasażerów przez sprawdzanie ID w punktach kontrolnych (wtedy pali się to czerwone migające światło).

Midgar – Slumsy w sektorze 7

Po wyjściu z pociągu, idź na zachód aż dojdziesz do baru – bazy Avalanche. Tam porozmawiaj ze wszystkimi, a następnie zjedź na niższy poziom. Tam również ze wszystkimi pogadaj i wróć na górę. Dogoni Cię Tifa i poprosi o to, byś dalej służył w Avalanche (powołując się przy tym na wspomnienia z przeszłości. Cute:) Po rozmowie, Cloud pójdzie spać. Gdy się obudzisz, idź na górę. Tam otrzymasz zapłatę za wykonane zadanie – 1500 Gil oraz dostęp do opcji Materia w menu. Od tej pory możesz swobodnie zarządzać posiadaną Materią. Wyjdź z baru i wejdź do dwupiętrowego budynku. Idź na drugie piętro, tam gdzie jest skaczący save-point. Zbierz niebieską All Materię. Wtedy pojawi się skrzynia, z której możesz wziąć Ether. Po wyjściu z tego budynku, możesz zwiedzić jeszcze sklep z Materią (zwykle tam kupuję Restore, Lightening i Fire). Wróć na stację kolejową i wejdź do pociągu. Tam porozmawiaj ze wszystkimi. Po chwili okaże się, że punkt kontrolny ID jest wcześniej niż przypuszczali kompani i będziesz zmuszony uciekać. Przechodź przez kolejne wagony (na przejście jednego wagonu masz ok. 10 sekund). Kiedy dojdziesz do ostatniego wagonu, będziesz musiał wyskoczyć z pociągu.

Midgar – Podziemia

Nie zapomnij wejść do menu i wyekwipować się w nowe Materie (All polecam przypiąć do Lightening albo Restore). Idź na północ (gdybyś szedł na południe, doszedłbyś do miejsca, gdzie w nieskończoność wyłążą strażnicy Shin-Ry). Drogę prosto uniemożliwiają lasery, więc skorzystaj z otworu w lewej ścianie. Po zestkoczeniu na dół, skorzystaj z drabiny. Po zejściu na dół idź w kierunku drabiny po lewej stronie (tam gdzie stoi Biggs). Zabierz przedmiot i wespnij się po drabinie. Idź w lewo i zejdź po kolejnej drabinie. Zanim przeciśniesz się przez otwór, zabierz Tent oraz zapisz stan gry.

Midgar – Reaktor Mako nr 5

Po wejściu do reaktora, zjedź po ruże na dół. Idź w kierunku rdzenia reaktora (droga w tamtym kierunku jest identyczna, jak w poprzednim reaktorze). Po podłożeniu ładunku zacznij wracać w kierunku windy. Po wjechaniu na wyższy poziom, opróżnij skrzynię i wejdź do pomieszczenia po lewej. Znajduje się tam panel kontorlny z trzema przyciskami. Aby otworzyć drzwi, musisz wcisnąć je jednocześnie. Zanim wyjdziesz z reaktora, zapisz stan gry. Czas na walkę z kolejnym bossem:

Boss – Air Buster

W tej walce jesteś w pozycji uprzywilejowanej, bo atakujesz bossa z dwóch stron. Boss posiada atak fizyczny, który używa jako kontratak (więc nie atakuj bossa tymi postaciami, którzy mają mało HP) oraz odrobinę działko, z którego korzysta w swoich turach. Atakuj ile wlezie czarem Bolt, fizycznie oraz limitami i sprawa załatwiona.

Po walce, robot wybuchnie tworząc wyrwę w kładce. Niestety, Cloud nie zdoła się utrzymać i spadnie w przepaść.

Midgar – Slumsy w sektorze 5

Ockniesz się w samym środku kościoła (swoją drogą, jakim cudem ten biedak przeżył taki upadek ;) w towarzystwie Aeris. Zagadaj ją kilkakrotnie. Po chwili do kościoła wkroczą oddziały Shin-Ry oraz Reno (jeden z Turków), a Ty będziesz zmuszony uciekać do kolejnego pomieszczenia. Podczas ucieczki Aeris spadnie na sam dół. Wydawaj jej instrukcje (w stylu uciekaj, walcz itd.). Możesz też zrzucać na żołnieży beczki, aby Aeris nie musiała walczyć. Kiedy już Aeris upora się z problemem, możesz iść dalej. Z kościoła możesz wydostać się przez dziurę w dachu.

Teraz Twoim zadaniem jest doprowadzić Aeris do jej domu. Kiedy zejdziesz na ziemie, idź na zachód (zapisz stan gry), a następnie na północ. Dojdziesz do ‚kompelksu handlowo-mieszkalnego’. Możesz zrobić tam zakupy. Po załatwieniu spraw, idź na wschód, a dojdziesz do domu Aeris. Nie zapomnij przed wejściem zabrać Materii Cover z ogrodu. Wewnątrz czeka Cię rozmowa z przybraną matką dziewczyny oraz drzemka w jednym z pokoi. Cloud zdecyduje się wymknąć z domu i wybrać się w kierunku sektora 7 do bazy Avalache. Przed wyjściem zabierz Potion oraz Phoenix Down. Aby nie obudzić Aeris, nie możesz biec oraz iść blisko drzwi do jej pokoju. Jak zejdziesz na dół, wyjdź na zewnątrz i idź w kierunku sektora 6 (na zachód). Przed wejściem do sektora, zobaczysz Aeris, która jakimś cudem znalazła się tutaj przed Tobą. Teraz czeka Cię lawirowanie między slumsowymi śmieciami (jedną belkę dość trudno zauważyć, jeśli się gra po raz pierwszy). Dojdziesz w końcu do placu zabaw, gdzie zobaczysz, że Tifa została porwana przed erotomana Don Corneo. Aeris powie Ci, że jego posiadłość znajduje się w Wall Market. Kiedy odzyskasz kontrolę nad Cloudem, idź w tamtym kierunku.

Midgar – Wall Market

Twoim zadaniem jest dostać się do posiadłości Don Corneo, co wbrew pozorom nie jest takie łatwe, bo nie można zrobić tego w sposób siłowy. W Wall Market znajduje się wiele miejsc, więc zdecydowałem się podzielić tą lokację na 4 ekrany:

(1) Część Wall Market, gdzie się znajduje wejście do tej lokacji. Znajdziesz tu: bar, sklep z itemami, sklep z Materią, hotel, sklep z ciuchami oraz pomieszczenie z zepsutym automatem

(2) Północna część Wall Market, gdzie znajduje się restauracja, siłownia, sklep z bronią, przejście do posiadłości Don Corneo, oraz przejście do miejsca ze ścianą z wrzutami graffiti.

(3) Wejście do Honey Bee Inn.

(4) Wejście do posiadłości Don Corneo.

Najpierw udaj się do baru (ekran 1) i zajmij wolne miejsce. Zamawiane danie nie ma znaczenia – ważne jest, abyś powiedział, że było znakomite (druga opcja dialogowa). Wtedy dosteniesz kupon promocyjny do sklepu z itemami. Udaj się tam i wymień kupon na jedną z trzech rzeczy (najlepiej wybierz to pierwsze). Idź teraz do wejścia do posiadłości Corneo (ekran 4) i zamień z nim kilka zdań. Teraz idź do sklepu z ubraniami i pogadaj z sprzedawcą. Następnie porozmawiaj z właścicielem sklepu z Materią. Teraz idź maksymalnie na południe ekranu nr 1 i pogadaj z grubym człowiekiem (nie pamiętam, czy to był mężczyzna, czy kobieta :D), który po wymianie zdań da Ci Member Card do Honey Bee Inn. Udaj się więc tam i okaż bramkarzowi kartę wstępu. Po wejściu do środka zagadaj dziewczynę w hallu i wybierz jeden z pokoi po lewej stronie (polecam Group Room :P) Po dość ekscentrycznej scencę możesz opuścić klub. Teraz idź do restauracji (ekran 2) i zagadaj dostka siedzącego przy wejściu. Zapyta Cię, jaką chcesz suknię. Otrzymasz od niego suknię. Idź do sklepu z ciuchami. Okaże się, że nie brakuje jeszcze peruki. Udaj się więc do siłowni i wygraj od znajdujących się tam kolesi perukę (‚zawody’ polegają na zrobieniu jak najwięcej przysiadów – musisz rytmicznie, w kółko naciskać przyciski: kwadrat, kółko, krzyżyk). Możesz jeszcze postarać się o inne rekwizyty, czyli perfumy, przepaskę itd. Z wygranym ‚łupem’ możesz udać się do sklepu z ubraniami i się przebrać w damski strój. Tak ‚przygotowany’ możesz udać się wreszcie do posiadłości Don Corneo. Gościu przy drzwiach wpuści Cię do środka. Pierwsze, co zrób to pójdz do sali tortur, gdzie spotkasz Tifę. Po krótkiej rozmowie, możesz pójść do gabinetu Dona Corneo. Koleś wybierze jedną z dziewczyn. Resztę rzuci na pastwę wygłodniałych podwładnych Corneo. Jeśli grubas wybrał kogś innego a nie Ciebie, trafisz do pokoju z gromadką napalonych erotomanów. Zbierz znajdujący się tutaj przedmiot (Phoenix Down) i poganiaj się trochę po pokoju. Po pewnym czasie, porozmawiaj z gostkiem stojącym przy telewizorze. Cloud się wtedy ujawni i nastąpią dwie walki. Jak się uporasz z natrętami, wyjdź z pokoju i idź na odsiecz jednej z dziewczyn. Znajdziesz ją w sali tortur. Po zabraniu Aeris, wparuj do sypialni zboczeńca. Po wymaglowaniu go z informacji (i zabraniu item ukrytego za łóżkiem), grubas uruchomi pułapkę i spadniesz do kanałów.

Midgar – Ścieki

Jak się ockniesz, podejdź do Tify i Aeris. Kiedy obie panie się ockną, nastąpi walka z kolenym bossem.

Boss – Apusu

Wyjątkowo łatwy boss, a to z tego powodu, że jego najsilniejszy atak (Sewer Tsunami) rani zarówno całą drużynę, jak i jego. Warto zwrócić uwagę na to, że jak przywołuje falę napływającą od jego strony, to dużo bardziej obrywa niż Twoja drużyna. Gorzej jest natomiast, jeśli fala napływa od Twojej strony. Wtedy trzeba się nastawić na leczenie postaci. Bossa najlepiej atakować zaklęciami opartymi na elemencie ognia.

Po walce, wejdź na górę i zgarnij Potiona. Idź dalej, aż dojdziesz do luku w podłodze (wcześniej koniecznie zgarnij żółtą Materię Steal). W tym obszarze znajduje się drabina, którą wydostaniesz się z kanałów.

Midgar – Złomowisko pociągów, slumsy w sektorze 7

Czeka Cię teraz długie lawirowanie pomiędzy wrakami pociągów. Pierwszy obszar jest łatwy do przejścia. W drugim obszarze, wsiądź do lokomotywy (tej, z doczepionym wagonem) i przepchnij wagon. Idź teraz do drugiej lokomotywy i przesuń ją tak, aby dało się przejść z jej dachu na belkę. Podczas przeprawiania się przez złomowisko, możesz pozabierać leżące luzem, lub w koszach na śmieci Potiony i Ethery. W końcu dojdziesz na znajomą stację kolejową. Skieruj się w stronę bazy, a zobaczysz, że Avalache walczy z Shin-Ra na filarze podtrzymującym platformę górnego miasta. Nagraj stan gry i zacznij wspinać się na filar po bardzo długich schodach. Kiedy wreszcie dojdziesz na samą grę, podejdź do Barreta i koniecznie skorzystaj z okazji, kiedy gra pozwoli Ci wejść do menu (wyposarz Barreta w nowy ekwipunek i Materie). Czas na kolejnego bossa.

Boss – Reno

Walka jest łatwa, jednak musisz uważać na jego czar – Pyramid. Więzi to jedną postać pod magiczną kopuła. Możesz uwolnić uwięzionego kompana poprzez atak na niego (nie zabiera to energii atakowanej postaci). Jeśli jednak Reno zdoła rzucić Pyramid na wszystich, możesz się spotkać z rychłym Game Overem. Reno posiada też jeden silny atak zwany Electro Rod. Jak wklepiesz mu dostatecznie, Reno ucieknie.

Po walce zobaczysz, że Reno ucieka helikopterem porywając Aeris, a filar zaczyna się sypać. Skorzystaj z liny, a uda Ci się uciec z siódmego sektora. Zobaczysz FMV pokazujący zawalenie się platformy potrzymującej górne miasto siódmego sektora, a Ty wylądujesz na placu zabaw. Po rozmowie, udaj się do domu Aeris (rozmowa z przybraną matką Aeris), a później idź do Wall Market. Przedtem upewnij się, że masz przynajmniej 360 Gil. Wejdź do sklepu z bronią (drugi ekran) i zakup u gościa za kratą baterie. Tak przygotowany możesz się udać do miejsca, gdzie się znajduje zamalowana ściana. Stąd możesz się zacząć wspinać po śmieciach do siedziby korporacji. Używaj baterii w opowiednich miejscach. Po drodzę będziesz musiał skoczyć na huśtającą się rurę (skacz wtedy, gdy rura jest przechylona maksymalnie na lewo). W końcu dotrzesz do Shin-Ra Building.

Midgar – Siedziba Shin-Ry

Przed wejściem masz dwie drogi do wyboru: albo wbijanie się siłowo przez główne wejście, albo wtargnięcie do budynku po cichu po dłuuugiej klatce schodowej. Polecam to pierwsze rozwiązanie, bo jest ciekawsze (drugie to nic innego jak przebycie 59 pięter po schodach – nic szczególnego). Po wejściu do środka będziesz musiał uporać się ze strażnikami (barszczyk). Wejdź po schodach na drugi poziom. Tutaj możesz skorzystać ze sklepu, do którego wejście jest po prawej stronie (jeśli zapomniałeś się zaopatrzyć w najważniejsze środki do życia w Wall Market). Skrzyń znajdujących się w sklepie niestety nie otworzysz (możliwe to będzie dopiero po opcjonalnym powrocie do Shinra Building na 2 CD). Po wyjściu ze sklepu, wejdź do windy. Podczas podróży windą uruchomi się alarm, a Ty będziesz musiał stoczyć 5 walk z losowymi przeciwnikami (każdorazowo trzeba będzie zatrzymać kabinę na losowo wybranym piętrze). W końcu dojedziesz na 59 piętro. Podejdź do strażników, z którymi trzeba będzie uporać się w walce. Po zakończeniu potyczki, otrzymasz kartę wstępu na 60 piętro. Skorzystaj z windy aby się tam dostać.

Udaj się do pomieszczenia po prawej stronie. Teraz Twoim zadaniem jest przekraść się na klatkę schodową tak, aby nie zobaczyli Cię strażnicy. Ukrywaj się za statuami (Clouda musisz przeprowadzić ręcznie; resztę drużyny – poprzez naciskanie klawiszu akcji w odpowiednim momencie). Jeśli Ci się nie uda, nastąpi walka (zawsze jesteś wtedy atakowany z dwóch stron), a zabawę trzeba będzie zacząć od nowa. Jeśli nie chce Ci się bawić w skradanie się, możesz też rozwalić strażników w czterech kolejnych walkach. W każdym razie, po przebiciu się na klatkę schodową, idź udaj się na kolejne piętro. Na 61 piętrze, znajdź gościa, który krąży po całym kompleksie. Jeśli w rozmowie z nim, wybierzesz opcję dialogową „…”, to otrzymasz 62 Keycard. Idziemy dalej… W zachodniej części kolejnego piętra znajduje się gabinet, w którym przebywa pewien człowiek. Musisz zgadnąć hasło, aby otrzymać klucz na kolejne trzy piętra (65 Keycard). Jeśli uda Ci się za pierwszym razem, otrzymasz też dodatkową nagrodę. Ok, lecimy na 63 piętro. Tutaj możesz zdobyć kilka ciekawych przedmiotów wyciągając je z komputara, ale najpierw musisz zebrać odpowiednie kupony. Możesz otworzyć tylko troje drzwi (oraz korzystać z kanałów wentylacyjnych). Kolejne piętro to kompleks sportowy, w którym możesz zapisać grę, odpocząć, pozbierać trochę przedmiotów z szafek, czy stracić 250 Gil w połykającym kasę automacie ;) Na kolejnym piętrze (uwaga – walki losowe) będziesz musiał się trochę nabiegać. W centralnej części piętra znajduje się pomieszczenie z modelem. Brakuje jednak trochę części, które możesz zgarnąć z losowo otwieranych skrzyń i umieszczać w modelu. Części te można zbierać jedynie pojedyńczo. W ostatniej otwartej skrzyni na klatce schodowej znajduje się karta na kolejne piętro. Zauważysz tutaj, że Shinra właśnie ma konferencję – aby podsłuchać, o czym oni gadają, musisz udać się do kibelka w północno-zachodniej części piętra. Następnie skorzystaj z kanału wentylacyjnego. Kiedy spotkanie dobiegnie końca, wróć w miejsce, gdzie się znajduje wejście do sali konferencyjnej. Zauważysz, że Hojo właśnie podąża na kolejne piętro. Idź za nim. Hojo zapomni zamknąć za sobą dtrzwi, więce możesz się dostać na 67 piętro. Idź w kierunku zachodnim, a następnie na północ (po drodze drużyna zatrzyma się przy kapsule). Zapisz stan gry, weź ze skrzyni Materię Poison i skorzystaj z windy, aby dostać się na piętro nr 68. Przygotuj się do walki z kolejnym bossem.

Boss – HO512x2

Podczas tej walki, skoncentruj się tylko na bossie – nie trać czasu na walkę z pomagierami bossa (i tak one znikną, gdy boss zostanie pokonany). Najlepiej korzystaj z ataków fizycznych oraz czaru Fire. Jedyne na co musisz uważać w tej walce, to na toksyczny wyziew, który może założyć naszym kompanom status Poison.

Po walce koniecznie zgarnij z kapsuły Materię Enemy Skill i wybierz skład drużyny walczącej. Wejdź na balustradę i weź od faceta 68 Keycard. Teraz już możesz opóścić to piętro udając się w stronę klatki schodowej. Zejdź na 66 piętro i skorzystaj z windy. Niestety zostaniesz złapany przez Turków i wtrącony do więzienia. Teraz możesz pogadać z kompanami (sporo rzeczy można się dowiedzieć), a następnie zdecyduj się przespać. Gdy się obudzisz, okaże się, że drzwi do Twojej celi stoją otworem. Przeszukaj strażnika i uwolnij resztę. Idź do klatki schodowej (ale wcześniej zatrzymaj się przy kapsule, gdzie wcześniej była przetrzymywana Jenova) i idź na 69, a stamtąd na ostatnie – 70 piętro. Obejrzysz tam zwłoki prezydenta i pogadasz z ‚pajacem’ Shinry – Palmerem. Następnie wyjdź na taras, gdzie spotkasz Rufusa. Drużyna się rozdzieli – poprowadź Aeris, Barreta i Red XIII w stronę windy na 69 piętrze (upewnij się, że dziewczyna i Red XIII mają wyekwipowane Materie Lightening). Jazda w dół zostanie ‚urozmaicona’ przez walkę z bossem.

Boss – Hundred Gunner

Jedyne, czym można się przejmować, to Wave Gun – atak zajmujący ok. 200 HP całej drużynie (jednak korzysta z tego tylko w końcowej fazie walki i po ostrzeżeniu komunikatem). Boss jest na pozycji Out of Range, więc fizycznie może go atakować jedynie Barret, a reszta nawalać magią (najlepiej Lightening). Po zniszczeniu maszyny, przyjdzie Ci walczyć z kolejnym złomem:

Boss – Hell Gunner

Z tym przeciwnikiem należy postępować dokładnie jak poprzednio. Obie walki mogą trwać dość długo, jeśli nie przygotujesz sobie odpowiednio Materii.

Po walce, akcja gry przeniesie się do Clouda. Po krótkiej wymianie zdań przyjdzie Ci się zmierzyć z Rufusem

Boss – Rufus & Dark Natlon

W pierwszej kolejności rozpraw się z Dark Natlonem – nie jest on trudny, ale może nakładać fizyczne i magiczne bariery na Rufusa. Jedynym atakiem Rufusa jest strzał, który zabiera za każdym razem prawie tyle samo HP. Atakuj w niego ile wlezie, a gdy będziesz w stanie krytycznym korzystaj z Potionów lub Cure.

Akcja gry ponownie przeniesie się do grupy Aeris. Kiedy skierujesz się w stronę wyjścia, zobaczysz przerywnik FMV i opóścisz Shinra Building. Podczas ucieczki musisz odganiać goniących Cię i pojazd kompanów motocyklowych oddziałów Shinry (możesz uderzać w motocyklistów, zadawać ciosy mieczem, spychać jednych motocyklistów, pod koła innych). Po dojechaniu do końca, stoczysz walkę z następnym bossem

Boss – Motor Bore

Wal w niego czarami Bolt lub ewentualnie Ice ile wlezie (poza tym stosuj limity). Strzeż się jego dwóch silnych ataków opartych na żywiole ognia. Walka jest łatwa, jednak musisz regularnie leczyć.

Miasteczko Kalm

Uff…. to była ostatnia walka. W nagrodę opuszczasz Midgar :P Po wyjściu na mapę świata, skieruj się do małego miasteczka na zachód od Midgar. Kiedy tam dojdziesz, drużyna postanowi zatrzymać się w gospodzie. Wejdź za nimi na drugie piętro i Cloud zacznie opowiadać o swojej przeszłośći.

Historia zaczyna się od podróży ciężarówką do Nibelheim. Po krótkiej rozmowie z Sephirothem, pojazd zostanie zaatakowany przez smoka i nastąpi walka. Sephiroth będzie mógł w ten sposób zademonstrować swoją siłe (dwa ciosy i po kłopocie). Dotrzesz w końcu do rodzinnego miasta Clouda i Tify. Możesz oczywiście od razu wejść do gospody i pogadać z Sephirothem, ale najpierw polecam rozejrzeć się po mieście. Koniecznie wejdź do domu Tify i wejdź na drugie piętro. Tutaj skorzystaj z pianina i zapisz sobie koniecznie nuty (przyda się to w późniejszej fazie gry w zdobywaniu limitu czwartego poziomu dla Tify). Dla leniwych podaję od razu kombinację – krzyżyk, trójkąt, R1+trójkąt, R1+kwadrat, krzyżyk, trójkąt, R1+krzyżyk, krzyżyk, kwadrat, krzyżyk. Po załatwieniu wszystkich spraw w miasteczku, idź do gospody i wejdź na piętro. Pogadaj z Sephirothem i się prześpij. Następnego dnia wyruszysz do starego reaktora Mako w Nibelheim. Po przeprawie przez ścieżki i jaskinie, dotrzesz w końcu na miejsce (walki losowe to właściwie ‚dekoracja’ – nie otrzymujesz za nie doświadczenia, przedmiotów itd.). Po obejrzeniu paru scenek w reaktorze, znajdziesz się znowu w Nibelheim (możesz zapisać stan gry). Wejdź do opuszczonej rezydencji Shinra. Skieruj się po schodach na piętro, a następnie w lewo. Stamtąd skorzystaj z długich schodów do piwnicy. Dojdziesz w końcu do laboratorium, gdzie spotkasz Sephirotha. Następnego dnia udaj się w to samo miejsce, a potem wyjdź z rezydencji. Zobaczysz, że całe miasto płonie, a Sephiroth zmierza w stronę reaktora Nibelheim. Akcja gry automatycznie przeniesie Cię do reaktora, gdzie zobaczysz jeszcze parę scenek i przerywnik FMV. Koniec opowieści.

Po zakończeniu tej historii otrzymasz PHS – nową opcję w menu pozwalającą na zmienianie składu drużyny w save-pointach i na mapie świata. Przed wyjściem, zrób niezbędne zakupy i przeszukaj wszystkie domy (znajdziesz w różnych schowkach parę Etherów). Po wyjściu na mapę świata, zacznij się kierować na południowy-wschód w stronę farmy chocobo. Właściwie mógłbyś się tu nie zatrzymywać, gdyby nie to, że dalsza droga prowadzi przez moczary pilnowane przez potwora Midgar Zolom – jest zbyt silny jak na ten etap gry. Aby móc go ominąć, trzeba wcześniej złapać chocobo.

Farma Chocobo

Kiedy wejdziesz na teren farmy, podejdź do chocobo i wybierz pierwszą opcję dialogową. Dostaniesz pierwszą w grze Summon Materię – Choco/Mog. Następnie, udaj się w stronę stajni. Tam otrzymasz trochę instrukcji na temat łapania tych żółtodziobów. Kup od jednego z pracujących tam chłopców stajennych Materię Chocbo Lure i wyekwipuj się w nią (kup także jedną sztukę jakiegoś Greens – im droższe, tym lepsze). Teraz możesz wyjść z farmy i pobiegać po śladach chocobosów. Aby złapać chocobosa, musisz wcześniej napotkać go w walce z obstawą w postaci zwykłych przeciwników. Walkę taką można poznać od razu po zmienionej muzyczce. Twoje zadanie polega na tym, by zakończyć walkę bez atakowania kurczaka i nie wystraszenia go w walce (aby odwrócić jego uwagę, rzuć chocobosowi zakupionego Green’a). Musisz jednak uzbroić się w ciekawość, bo w tym etapie gry wcale nie jest tak łatwo złapać chocoba. Jak w końcu Ci się uda, to wreszcie możesz pokonać moczary (uwaga na Midgar Zolom). Dojdziesz w końcu do wejścia do kopalni.

Kopalnia Mithril, Fort Condor, Miasto Junun

Rozejrzysz się po wszystkich zakamarkach (dużo przedmiotów do zgarnięcia). Po drodze spotkasz Turków, ale nie będą Cię atakować. W końcu wyjdziesz z kopalni i znajdziesz się na mapie świeta po drugiej stronie łańcucha górskiego. Teraz kierując się na południowy-zachód, możesz dojść do fortu Condor. Przed wejściem koleś poprosi Cię abyś im pomugł obronić fort. Nie jest to obowiązkowe i tym samym nie polecam z powodu zapewne niskich funduszy. Możesz więc od razu skierować się w stronę Junon. Po dojściu na miejsce, wyjdź na plażę. Spotkasz tam małą dziewczynkę bawiącą się z delfinem, a zaraz po tym zostaniesz zaatakowany przez bossa…

Boss – Bottom Swayer

Potwór jest na pozycji Out of Range, więc nie wszyscy mogą go atakować fizycznie. Wal w niego ile wlezie czarami (najlepiej opartymi na żywiole piorunów oraz trucizny). Przeciwnik posiada groźny atak w postaci Tsunami, oraz może sparaliżować jedną postać razem z jednoczesnym stopniowym odbieraniem mu punktów HP. Aby uratować kompana należy uderzyć w osłonę (nie w kolegę! uważnie wybieraj cel). Właściwie walka jest łatwa i nie powinna sprawiać jakiegoś szczególnego wyzwania.

Po walce będziesz przyjdzie czas na reanimację Priscilly (bo tak ma dziewczynka na imie). Po prostu nabieraj do płuc tyle powietrza, ile się da i wdmuchaj ją do ust Priscilly. Wkrótce poszkodowana odzyska przytomność, a Ty otrzmasz pozwolenie na odpoczynek w domku przy wejściu do miasta. Kiedy się prześpisz (Cloud będzie miał koszmar senny), obudzą Cię dzwięki parady Shinry z okazji ‚wstąpienia na tron’ nowego prezydenta Shinry – Rufusa. Musisz dostać się na platformę nowego Junon. Aby to zrobić, po pierwsze skieruj się do domku Priscilly (dostaniesz Summon Materię – Shiva), a po tem idź za nią na plażę. Skorzystaj z jej usług i zgudź się na zabawę z Mr. Dolphin. Teraz musisz się tak ustawić w wodzie, by po naciśnięciu kwadrawtu, wyskoczyć tak, aby dosięgnąć wąskiej belki u góry. Gdy Ci się uda, wespnij się po drabinie na płytę lotniska Junon. Idź cały czas w lewo, aż dojdziesz do windy, którą możesz zjechać w dół (aktywujesz ją za pomocą przycisku na ‚budcę’ pośrodku windy). Dojdziesz do korytarza, gdzie spotkasz spieszących się na musztrę żołnieży Shinra, a Ty zostaniesz uznany za spóźnialskiego. Idź więc do szatni i włóż korporacyjny strój. Podążaj przez miasto za żołnieżami (aby przejść do ulicy, na której odbywa się parada, skorzystaj ze skrótu między budynkami). Po nieinteraktywnej scencę, akcja przeniesie się z powrotem do szatni. Tutaj możesz przećwiczyć wykonywanie komend (przyda się później). Masz teraz czas na zwiedzenie sobie miasta. Polecam zajrzeć do sklepu z Materią, do bloku, gdzie można znaleźć dużą ilość różnorakich Souce’ów itd. W każdym razie podążaj cały czas na zachód w kierunku doków. Tutaj staniesz przed obliczem Rufusa i będziesz musiał odprawić musztrę. Twoim zadaniem jest wklepywać komendy, które pojawiają się na ekranie. Jeśli wykonałeś 10 lub więcej dobrych ruchów, otrzymasz w nagrodę Force Eater. Jeśli Twój wynik wacha się pomiędzy 5 a 9 – dostaniesz HP Plus Materia; jeśli poniżej pięc – Silver Edge Glasses. Uff…. po uporaniu się z tym zadaniem możesz wreszcie wejść na statek i opóścić Junon.

Podczas podróży nie zapomnij zgarnąć wartościowych przedmiotów (m.in. All Materia) z dolnego pokładu. Pogadaj ze wszystkimi na statku. Z pewnością zauważyłeś, że część z umundurowanych, to poprzebierani kompani. Przejdź na dziub statku (przejście tam blokuje jeden żołnież, ale się usunie, jak ze wszystkimi członkami drużyny pogadasz), gdzie spotkasz Barreta. Po chwili rozlegnie się alarm. Uformuj drużynę i upewnij się, że masz przygotowane Materie, najnowszą broń itd. Wejdź na niższy pokład, a następnie przejdź przez drzwi, które wcześniej były strzeżone przez żołnieża Shinry. Spotkasz tam Sephirotha, który naślę na Ciebie pierwsze wcielenie Jenovy.

Boss – Jenova Birth

Jest to pierwsza poważniejsza walka, ale nie jest to jakieś kosmiczne zadanie – wystarczy się dobrze przygotować i rozwalisz bossa w parę tur. Przeciwnik używa dość silnych laserów (W-Laser używa zawsze trzy razy pod rząd) oraz posiada czar Stop. Jenova jest szczególnie słaba na niektóre czary (np. najlepiej używać Earth, ale też przyjemnie reaguje na Ice, Lightening, Fire). Warto także użyć Shivy i korzystać z limitów.

Po walce weź koniecznei leżącą Summon Materię – Ifrit. Po wyjściu z tego pomieszczenia, statek przybije do Costa del Sol.

Costa Del Sol

Po wyjściu na brzeg, zobaczysz kolejną scenkę z Shinrą w roli głównej, po czym będziesz mógł sobie zwiedzić miasto. Warto zaopatrzyć się w nową broń, kupić trochę nowo-dostępnego przedmiotu Soft. Warta uwagi jest też willa, w której piwnicy znajdziesz trochę przydatnych rzeczy (BTW, możesz w przyszłości kupić sobie tą willę za 300000 Gil. Po co? By móc spać za darmo, kolekcjonować żołnieżyków i mieć świadomość, że masz miejsce, gdzie spędzisz starość :P). Po odpowiednich przygotowaniach, możesz wreszcie ruszyć dalej w stronę rodzinnego miasteczka Barreta – Corel.

Wyjdź na mapę świata i zacznij podążać na zachód (mijając mosty itd.). W końcu dojdziesz do miejsca, gdzie będziesz mógł się przeprawić przez góry (i zejść z mapy świata). Idź cały czas tak, jak droga wskazuje aż dojdziesz do reaktora Mako. Miń go i kieruj się dalej na południe. Teraz musisz przejść przez tory kolejki. Niezapomnij zapisać stanu gry. Jeśli wpadniesz w dziurę, jak najszybciej naciskaj klawisz akcji i trzymaj klawisz kierunkowy (lewo lub prawo) – wtedy dostaniesz w nagrodę jakiś przedmiot. Dotrzesz do miejsca, gdzie dolna droga jest zamknięta przez podniesiony most zwodzony. Idź więc górną drogą. Wejdź do budki i opóść most. Możesz też wspiąc się po skałach do gniazda ptaków, gdzie zdobędziesz 10 Phoenix Down (warto!). Skorzystaj z nowo otwartej drogi i kontynuuj drogę na południe tak długo, aż dojdziesz do Corel.

Corel

Na miejscu czeka Cię rozmowa z mieszkańcami o okolicznościach zniszczenia Corel przez Shinrę. Możesz skorzystać z noclegowni (tanio – 50 Gil) lub zrobić niezbędne zakupy. Upewnij się, że masz przynajmniej 3000 Gil na wstęp do Gold Suacer. Jeśli nie, to możesz wyjść na mapę świata i trochę powalczyć, aby zdobyć więcej Gil. Jak zakończysz te sprawy, udaj się na stację kolejki linowej do Gold Suacer.

Gold Suacer

Przed wejściem stoi sprzedawczyni, u której kup bilet za 3000 (bo nie sądzę, że w tym momencie masz 30000 Gil na bilet dożywotni). Pamiętaj, aby nie wsiąść do kolejki i nie zjechać do Corel, bo bilet stanie się nieważny. Opis Gold Suacer i znajdujących się tu atrakcji znajduje się w osobnym dziale, więc nie będę tego tutaj przytaczać.

Udaj się na Wonder Square, gdzie zapoznasz się z nowym kompanem (który na starcie posiada bardzo przydatną Materię – Manipulate), a następnie na Battle Square. Ku zdziwieniu drużyny, zobaczysz całą masę ciał zabitych żołnieży Shinra za pomocą karabinu. W końcu zostaniesz złapany przez szefa Gold Suacer i wrzucony do więzienia zwanego Corel Prison…

Corel Prison

Jak tylko się ockniesz, idź na południe. Zapisz stan gry i wejdź do domku niedaleko ciężarówki. Spotkasz tam Barreta (nastąpi flashback z historią Corel), a kiedy odzyskasz kontrolę nad postaciami, kieruj się na północ do punktu wyjścia. Zobaczysz, że strażnik, który pilnował furtki prowadzącej na pustynię nie żyje. Przejdź przez nią i udaj się na północ, a następnie od razu przejdź na wschód. Dojdziesz do złomowiska samochodów. Upewnij się, że Barret jest wyposażony w najlepsze uzbrojenie oraz w Materie Restore i jakieś bojowe (najlepiej w drugim stopniu zaawansowania). W końcu znajdziesz Dyne – kolegę Barreta, o którym była mowa w ostatnim flashbacku. Po krótkiej rozmowie, przyjdzie czas na walkę…

Boss – Dyne

Jest to walka jeden na jeden, więc nie możesz sobie pozwolić na błąd w działaniach. Na początku bitwa jest łatwa. Problem dla początkujących graczy pojawia się wtedy, gdy Dyne’owi ubędzie trochę HP i zacznie stosować combo karabin+S-Mine i karabin+Mołotow Coctail. Walka właściwie się opiera na atakowaniu przeciwnika, regularnie lecząc się, gdy HP spadnie do poziomu krytycznego.

Po jego pokonaniu, drużyna wróci do Corel Prison i pogada z gostkiem w ciężarówce. Pozwoli Ci on wyjść na wolność, jeśli wygrasz jeden wyścig Chocobo. Po wjechaniu do Chocobo Suare windą, nie zapomnij zgarnąć czerwonej Materii Ramuh. Po chwili pojawi się Twoja menadżerka i oznajmi, że możesz już przystąpić do wyścigu. Po wygraniu wyścigu, wreszcie będziesz mógł opóścić Gold Suacer (otrzymasz w ramach przeprosin od szefa Gold Suacer buggy – pojazd pozwalający na pokonywanie pustyni oraz płytkich odcinków rzek).

Wioska Gongaga

Kieruj się cały czas na południe i przejedź przez rzekę. Jedź tak długo aż zobaczysz zniszczoną budowlę w lesie. Po wejściu na ten obszar, będziesz musiał stoczyć walkę z Reno i Rudo…

Boss – Reno & Rudo

Bardzo łatwa walka. Musisz jedynie pamiętać, że Rudo jest słabszy, ale posiada możliwość leczenia siebie oraz Reno. Ten drugi zaś ma więcej HP i ma silniejszy atak fizyczny. Kiedy wklepiesz im dostatecznie, będą zmuszeni się wycofać.

Idź na północ i wejdź na teren zniszczonego reaktora. Po obejrzeniu scenki, zabierz z gruzów (w tym miejscu, gdzie ‚drogi’ się rozchodzą) Summon Materię – Titan. Teraz udaj się do miasteczka Gongaga (trzeba wrócić do miejsca, gdzie walczyłeś z Turkami i pójść dalej na zachód i następnie na północ). Tam otrzymasz trochę niejasnych informacji na temat historii Clouda i Zacka. Obszukaj sobie całe miesteczko dokładnie i pozbieraj przedmioty z tu i ówdzie porozrzucanych skrzynek. Przed wyjściem nie zapomnij wziąć Materii Deathblow. Wróć do buggy i jedź dalej na zachód. Wkrótce wjedziesz na teren skalisty i zobaczysz wioskę na mapie. Kiedy będziesz ją mijać, Twój pojazd się zepsuje, więc i tak będziesz musiał się tam zatrzymać.

Cosmo Canyon

Po wejściu na teren Cosmo Canyon, udaj się na samą górę do laboratorium Bugenhagena (dziadek Red XIII). W jego obserwatorium zobaczysz przerywnik FMV, a wkrótce potem znajdziesz się przy ognisku razem z resztą drużyny. Po chwili przyjdzie dziadek Red XIII i zaprowadzi Cię do ukrytej jaskini. Zanim za nim pójdziesz, przygotuj się dobrze i zrób zakupy w mieście. Ustal skład grupy i udaj się za Bugenhagenem. Podążaj za wskazówkami dziadka i nie zapomnij zgarnąć wszystkich ważnych przedmiotów, ponieważ drugi raz już nie odwiedzisz tej jamy. W końcu dojdziesz do komory, gdzie stoczysz walkę z kolejnym bossem…

Boss – Gl Natataku

Pierwsza trudniejsza walka w grze… Nie zawracaj sobie głowy tymi ognikami krążącymi wokół bossa. Uderzaj na bossa najlepiej czarami opartymi na lodzie (Ice2 to podstawa), lecz nie rzucaj czarów ogniowych, gdyż boss je absorbuje. Możesz także rzucać na niego przedmioty i czary leczące, gdyż w jego przypadku potrafią dużo zabrać życia. Nie muszę chyba też przypominać, że często trzeba używać czarów leczących…

Po walce nie zapomnij zgarnąć Materii Gravity. Po powrocie do wioski załatw jeszcze ewentualne zakupy i możesz ruszać w dalszą drogę (buggy jest już naprawiony). Kontynuuj podróż w kierunku północnym, miń rzekę. Dojedziesz do gór i miasta Nibelheim…

Nibelheim

Na początku obskocz wszystkie domy i pogadaj z mnichami w czarnych płaszczach (od niektórych otrzymasz jakieś przedmioty). Możesz także wejść do domu Tify i zagrać na pianinie poznaną w opowieści Clouda melodię (kombinacja klawiszy została podana w części solucji poświęconej historii Clouda). Nuty należy wprowadzać płynnie, rytmicznie i szybko. Na pierwszym CD w nagrodę otrzymasz tylko 1 Gil, zaś na 2 lub 3 dysku – limit czwartego poziomu dla Tify. Po załatwieniu wszystkich spraw, udaj się do rezydencji Shinry. Tutaj możesz wykonać subquest polegający na otwarciu sejfu i zwerbowaniu Vincenta (szczegóły w dziale ‚Subquesty’). Poza tym warto udać się do laboratorium, które poznałeś w opowieści. Spotkasz tam Sephirotha, który ucieknie zostawiając Ci Materię Destruct (niszczenie różnych rodzajów osłon – bardzo przydatne). Uff… możesz już wyjść z miasta północnym wejściem.

Przejdź kawałek na północ po mapie świata, a dojdziesz do początku ścieżki przez góry Nibelheim. Czeka Cię teraz dośc długa droga przerywana licznymi walkami losowymi. Pamiętaj, żeby korzystać ze wszystkich bocznych, ślepych ścieżek, ponieważ znajdują się tam skrzynie ze skarbami. W końcu dojdziesz do znajomego z opowieści Clouda mostku, który prowadzi do wejścia do jaskini. Kiedy wejdziesz do środka, pod żadnym pozorem nie korzystaj z rur, gdyż inaczej uniemożliwisz sobie drogę powrotu. Najpierw zejdź normalnie i rozłóż składaną drabinkę w połowie drogi. Teraz możesz skorzystać z rury nr 2 a następnie nr 4 aby zgarnąć przedmioty. Możesz także przejść przez drzwi po lewej stronie i pójść kawałek ścieżką prowadzącą od reaktora Mako, aby zgarnąć dodatkowe przedmioty/Materie (nie jest to obowiązkowe). Wracając do jaskini – na dole jamy znajduje się wyjście blokowane przez bossa, krórego oczywiście musisz przekształcić w kupkę padliny. Zapisz stan gry i do roboty…

Boss – Materia Keeper

To pierwsza trudniejsza walka w FF7. Przed potyczką ustaw swoje postacie na pozycji defensywnej i przystąp do natarcia za pomocą czarów/summonów/limitów. Boss jest odporny na ogień, więc Fire, Fira, Ifrit odpadają. Pamiętaj, że w tej walce musisz działać szybko, ponieważ boss potrafi się leczyć (nie możesz pozwolić, aby nie był atakowany przez dłuższy czas). Po walce otrzymasz Materię Couter Attack. Przeciwnik posiada groźny atak zwany Trine, ale tenże może być przejęty przez Ciebie za pomocą Enemy Skill Materia i skutecznie użyty przeciwko bossowi/

Wyjdź na mapę świata przejściem, które było uprzednio blokowane przez stwora. Miń góry i wejdź do wioski zwanej Rocket Town.

Rocket Town

Najpierw udaj się do domu znajdującego się po prawej strony od ścieżki prowadzącej do rakiety. Po wejściu do środka, skorzystaj z tylnego wyjścia, by wyjść na podwórko. Po rozmowie z żoną Cida, wyjdź z domu i udaj się na północ. Wespnij się po schodkach i drabinkach do włazu do rakiety. Spotkasz tam Cida. Zamień z nim kilka zdań po czym wróć do miasta i załatw zakupy/nocleg. Następnie udaj się do pierwszego po prawej domu od ścieżki prowadzącej do rakiety. Zostaniesz otoczony przez Shinrę i będziesz zmuszony uciekać samolotem Tiny Bronco, ale…

Boss – Palmer

Nie jest to trudny do pokonania koleś, ale lepiej atakuj go fizycznie, a nie czarami (na to drugie jest dość odporny). Przeciwnik posiada tylko jeden mocniejszy atak – Mako Gun (ale nie jest to jakaś rewelacja :P) Walka ta nie powinna sprawiać jakiegoś szczególnego kłopotu.

W końcu uciekniesz na pokładzie Tiny Bronco, ale niestety samolot zostanie uszkodzony będzie mógł służyć jedynie jako nawodny kadłubek do pływania po płytkich wodach. Ponieważ w końcu masz już relatywnie dobry środek transportu, warto wykonać subquest z Yuffie (zostało to opisane w dziale przeznaczonym questom) oraz potrenować trochę postacie w walkach losowych (najlepszy teren do trenowania drużyny, jak na ten etap gry, jest kontynent Wutai). Koniecznie zdobądź wymienione wymienione poniżej Enemy-skills, gdyż taktyki w dalszej części solucji będą z wykorzystaniem tych umiejętności:

1) Magic Hammer – bardzo przydatna umiejętność, która wysysa przeciwnikowi 100 MB i przekazuje je Tobie. Za pomocą tego skilla można w łatwy sposób pozbawić bossom punktów MP i tym samym ich najpotężniejszych ataków.

2) Big Guard – wyjątkowo dobry Enemy-skill, gdyż narzuca on wszystkim postaciom Wall. Naprawdę często się przydaje zwłaszcza, gdy Twoja drużyna ma akurat ciężkie chwile.

3) White Wind – jeden z najlepszych leczących czarów przywracający w znacznym stopniu HP całej drużynie.

4) Aqualung – silny czar oparty na żywiole wody działający na wszystkich przeciwników.

5) Beta – silny czar oparty na żywiole ognia działający na wszystkich przeciwników.

Jak już uznasz, że czujesz się na siłach, to możesz już udać kontynuować swoją podróż. Kolejny przystanek: Gold Suacer.

Gold Suacer

Udaj się do Battle Square i wejdź do komnaty po prawej stronie od wejścia do budynku. Znajdziesz się w muzeum, w którym wśród różnych gratów znajdziesz poszukiwane przez Ciebie Keystone. Kiedy spróbujesz go wziąć, pojawi się Dio i zaproponuje sesję walk na Battle Square. Tak, czy siak – niezależnie od wyniku rozgrywki i tak otrzymasz Keystone, a jeśli będzie Ci się dobrze wiodło w walkach otrzymasz jakąś dodatkową nagrodę. Wydawałoby się, że sprawa została już załatwiona. Niestety, po powrocie na stację okaże się, że jest awaria kolejki i będziesz zmuszony zostać na jedną noc w Gold Suacer. Cait Sith zaproponuje nocleg w Ghost Square. W nocy Aeris wyciągnie Cię na przedstawienie w Event Square, następnie na przejażdzkę gondolą w Round Square (warto wyglądać za okno, ponieważ wtedy zobaczysz dodatkowe przerywniki FMV). Po powrocie z Round Square zobaczysz, że zdrajca Cait Sith ucieka z Keystone. Musisz gonić go po różnych lokacjach, aż w końcu trafisz na Chocobo Square, gdzie Cait Sith odda kamień korporacji Shinra. Po długiej rozmowie w hallu Ghost Hotel będziesz mógł opóścić wesołe miasteczko i udać się (pomimo tego, że nie masz Keystone) do Temple of Ancient (patrz: Mapa Świata).

Temple of Ancient

Jak wejdziesz do świątyni, zobaczysz ledwo żyjącego Tsenga, który odda Ci skradziony Keystone. Otrzymany kamień umieść na ołtarzyku, aby dostać się do serca świątyni. Znajdziesz się w wielkim schodkowym labiryncie. Zaplanuj sobie tak drogę, aby nie pominąć żadnych przedmiotów (drugi raz już nie zobaczysz tej świątyni w grze). Wkrótce dojdziesz do miejsca, gdzie możesz u tajemniczego ludka zakupić środki do życia, przespać się i zapisać stan gry. Dotrzesz w końcu do korytarza, gdzie cyklicznie spadają wielkie walcowate bloki skalne. Musisz tak przez nie przebiegać, aby zmieścić się w wycięciu w każdym z bloków. Jeśli Ci się nie uda, to tracisz HP, ale musisz zaczynać zabawę od nowa (po drodzę Materia Morpth czeka na zabarnie). Po dojściu do końca korytarza będziesz mógł zapisać stan gry/odpocząć. Trafisz do wielkiej studni z zegarem. Musisz tak ustawiać wskazówki aby dostać się do przejścia przy godzinie szóstej, ale wcześniej koniecznie odwiedź przejścia 4,5,7 i 8 (do zgarnięcia najlepsza broń dla Aeris, broń dla Cait Sitha, Ribbon i Megalixir. Możesz także poczekać, aż Cię zepchnie w przepaść wskazówka sekundowa i zebrać komnaty poniżej Nail Bat (po uprzednim zabiciu dwóch smoków). Teraz udaj się na godzinę 6, gdzie zobaczysz uciekającego gostka. Musisz tak wybierać drogę, aby zagrodzić mu drogę. Dla ułatwienia powiem, że jeśli chcesz go złapać od razu, to wejdź w drugie od prawej przejście na samym dole. Jak Ci się to uda, to wejście do komnaty z Black Materią stanie przed Tobą otworem. Czas na kolejną walkę…

Boss – Red Dragon

Uuu… bez odpowiedniego przygotowania może być ciężko. Boss posiada bardzo silne ataki oparte na żywiole ognia (ale możesz być oczywiście przed zabezpieczony odpowiednią zbroją). Ech… nie ma, że boli. Po pierwsze rzuć na siebie Big Guard, możesz też pokusić się o wysysanie z przeciwnika MP za pomocą Magic Hammer. Atakuj gada czarami lodowymi typu Ice2, Ice3, Shiva lub wodnymi (Leviathan), ale uważaj, aby nie atakować go ogniem. Jeśli przeciwnik nadszarpnie Ci mocno zdrówko, to wtedy użyj White Wind.

Po walce wyjdź z pomieszczenia i udaj się na godzinę 12, gdzie czeka Cię kolejna walka.

Boss – Demon’s Gate

Jeśli grasz po raz pierwszy, to na pewno stracisz w tej walce mnóstwo czasu. Boss jest bardzo silny fizycznie (dlatego przed walką ustaw postacie na pozycji defensywnej). Gościu ma wyjątkowo wysoką obronę przeciwko magii, a jedyne co może go bardziej ruszyć to Materia Bahamut, którą zdobyłeś po walce z Red Dragon. Poza tym należy skoncentrować się na atakowaniu demona fizycznie i limitami (Big Guard jest w tej walce niezbędne). Często też zmieniaj pozycje na ofensywną i defensywną. Jego ataki fizyczne mogą zabrać nawet 1600 HP, więc jak tylko ktoś z drużyny się ‚sflaczy’ to odstaw go na tylną pozycję i lecz za pomocą White Wind.

Po wygraniu walki nastąpi scenka pokazująca skurczenie się świątyni do rozmiarów Black Materia. Niestety, owa Materia zostanie odebrana Tobie przez Sephirotha i nie da się tego zapobiec. Po całej tej przygodzie znajdziesz się w Gongaga City. Tymczasem Aeris zniknęła i trzeba jej odszukać. Po rozmowach z przyjaciółmi wyjdź z miasta i płyń do Wioski Archeologów (patrz: Mapa Świata)

Wioska Archeologów

Pogadaj z człowiekiem stojącym przy wejściu do obozu. Dowiesz się, że dalsza droga prowadzi przez Asleep Forest. Jednak aby było możliwe przeprawienie się przez ten las bez zgubienia drogi musisz wykopać przedmiot o nazwie Lunar Harp. Zorganizuj więc kopaczy i umieść ich w tych miejscach, gdzie chcesz aby odpalili bomby. Następnie wybierz miejsce, gdzie mają kopać (tam gdzie przetną się linie patrzenia kopaczy). Następnego dnia, jeśli poszukiwania zakończą się sukcesem, żądany przedmiot znajdziesz w skrzyni przy wejściu. Mając Lunar Harp w garści, możesz zapuścić się do Śpiącego Lasu. Po drodzę nie zapomnij zgarnąć biegającej między drzewami Materii Kjata (summon). Podążaj dalej, aż wyjdziesz z lau na mapę świata.

Ancient City

Idź kawałek na północ, aż dojdziesz do ruin starożytnego miasta. Zwiedź sobie dokładnie wszystkie lokacje (parę przydatnych przedmiotów do zgarnięcia), po czym udaj się do drugiej muszli w prawej części miasta. Zdecyduj się przespać. W nocy jednak Cloud się obudzi i postanowi pójść poszukać Aeris. Idź więc drogą prowadzącą prosto od wejścia do miasta. Dojdziesz do muszli w której znajdziesz Materię Comet oraz przejście do centrum Ancient City (to jedyny moment w grze, kiedy to przejście stoi otworem). Po szklanych schodkach zejdź do bajkowej budowli. Koniecznie zapisz stan gry! Teraz pozostaje Ci parę skoków na balach, gdzie spotkasz Aeris. Wkrótce pojawi się Sephiroth zabijając dziewczynę, a następnie naśle na Ciebie drugie wcielenie Jenovy…

Boss – Jenova Life

Uważaj na silny atak zwany Aqualung, który Jenova bardzo lubi używać na początku walki (lepiej w pierwszej turze przyjmij pozycję defensywną). Poza tym Jenova korzysta z czaru Reflect (zachować ostrożność przy używaniu czarów – najlepiej korzystać z nowo-nabytego czaru Comet) oraz lasera. Walka nie jest trudna, ale trzeba być ostrożny, gdyż Jenova może w każdej chwili wyskoczyć z Aqualung, a dla podniszczonej drużyny może się to źle skończyć (warto oczywiście wyposażyć się w Big Guard).

Po walce nastąpi jeszcze jedna słynna sekwencja FMV i czas zmienić dysk… (ufff :)

Autor: Zell
Data: 21 marca 2014, 11:00

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *