»Final Fantasy X – Subquesty

Omega Ruins

Kiedy zdobedziesz już Airshipa, ustaw w Search współrzędne 70,38, aby dodać Omega Ruins do listy miejsc. Miejesce to jest przepełnione potężnymi potworami, więc warto się tu zatrzymywać na pakowanie drużyny. W omega Ruins jest też całkiem ciekawy system zdobywania skarbów. Są tutaj porozrzucane komnaty, w których znajduje się od 3 do 4 skrzyń. Teraz należy otworzyć je w poprawnej kolejności. Jeśli wybierzesz dobrą, otrzymasz przedmiot i będziesz mógł próbować dalej. Jeśli otworzysz złą skrzynię, zostaniesz zaatakowany (można z tej walki uciec), a po walce wszystkie pozostałe skrzynie znikną. Należy pamiętać, aby opróżniać komnaty w całości ponieważ po wyjściu z nich skrzynie znikną. W każdym razie należy się udać najpierw w lewo, później w prawo. Następnie skręć ponownie w prawo, a w wielkiej komnacie (można tu znaleźć ostatni Al Bhed Primer) wybierz prawą ścieżkę. Dojdziesz do windy, kiedy dojdziesz do komnaty z portrykiem, zostaniesz zaatakowany przez Ultima Weapon.

Ta walka, to taki mały przerywnik, ponieważ nie jest to jeszcze właściwa walka. Potwór jest bardzo łatwy. Jedyny jego silny atak to Shimmering Rain może zabrać jakieś 4000 HP całej drużynie… Trochę czarów, ciosów, dowolny aeon i powinno być po sprawie. Można go też przekupić zdolnością Bribe, płacąc mu 1400000 Gil i zdobyć w ten sposób 99 x Pandelum

Po bitwie, stań na teleporterze na środku komnaty. Znajdziesz się na rozlełym obszarze z arenami połączonymi wiszącymi w powietrzu ścięzkami. Prawa froga prowadzi do jednej skrzyni ze skarbem, prawa ścieżka – do komnaty z bossem. Po drodze będziesz musiał stoczyć kilka walk (po jednej na każdej arenie), ale jeśli Ci się nie chce walczyć, możesz uciec. Przed wejściem do komnaty spowitej fioletowym gazem, trzy razy sprawdź, czy wszystko dobrze ustawiłeś. Czeka Cię walka z Omegą Weapon…

Ten gościu jest chyba silniejszy ze 3 razy od Braska’s Final Aeon, może narobić trochę trudu. Przeciwnik ma całą gamę silnych ataków. Jego Shimmering Rain może odjąć 6000 HP całej drużynie. Na dzień dobry, użyj Overdrive’a Kimahriego Mighty Guard, a następnie nawalaj w niego atakami fizycznymi. Przed walką warto mieć postacie, które mają już ostateczne bronie rozszerzone o Crest i Sigil, aby zadawać obrażenia powyżej 9999 HP. Staraj się mieć ciągle punkty HP na maxymalnym poziomie, ponieważ wróg może nagle zaskoczyć odpalając Novę (ok. 9500 HP w całą drużynę, bez względu na nałożony Protect lub Shell), także używaj często Megalixirów. Jeśli przeciwnik rzuci na jakąś postać Confusion, szybko zdejmij ten status za pomocą Esuny lub Remedy. Przeciwnik ma też czar Ultima, która zabiera z 9000 HP (z ochroną o połowę mniej), więc musisz być na to przygotowany. Pamiętaj, że Omega Weapon absorbuje wszystkie elementy, więc wszelkie czary w stylu Firaga, czy bronie z jakimś Waterstrike wsadź sobie do kieszeni :) Przed walką warto przygotować paski Overdrive u aeonów, aby też mogły się dołożyć w rozwalaniu natręta. Omega Weapon ma około 1 milion HP i jest odporny na wszystkie Breaki, zmiany statusu i inne takie, więc przygotuj się, że walka trochę potrwa.

Po wygraniu walki, dostaniesz najprawdopodobniej jakąś zbroję z Break HP Limit. Ciekawostka: możesz się jeszcze wrócić w to miejsce, gdzie walczyłeś z Omegą, aby zgarnąć ze znajdującej się tam skrzyni skarb.

Powrót do Baaj Temple

Po zdobyciu Airshipa, ustaw w Search następujące współrzędne: 15.58. Wylądujesz w miejscu, w którym byłeś na początku gry. Pamiętasz tą rybkę, przed którą wcześniej uciekałeś? Tak, to czas na prawdziwą walkę…

Stwór ma tylko 32.000 punkty HP, ale za to bardzo wysoki parametr Defence. Do tej walki, podobnie jak do pozostałych walk w wodzie, podchodzą tylko Tidus, Wakka i Rikku. Przed walką należy się zaopatrzyć w zboje z Stoneproof ponieważ, atak fizyczny wroga może narzucić status Petrified, co w wodzie równe jest natychmiatową śmiercią bez możliwości wskrzeszenia do końca walki. W tej walcem należy polegać na Rikku (nawalaj w niego najróżniejszymi przedmiotami z Gem w nazwie), oraz na Overdrive’ach. Jeśli ryba połknie którąś z postaci, to wtedy użyj Trigger Command – Struggle aby zadać przeciwnikowi jakieś konkretne obrażenia od wewnątrz. Pamiętaj, że kiedy przeciwnik wypluwa postać, ten delikwent umiera, a pozostali otrzymują pewne obrażenia. W sumie walka jest łatwa i nie powinna nadszarpać zbytnio nerwów.

Po bitwie, wpłyń do świątyni głównym wejściem (inne niż poprzednio). Znajdziesz się w komnacie w której na wporst są drzwi prowadzące do Chamber of the Fayth, ale te są chronione magiczną zaporą. Aby tą zaporę zdjąć, trzeba uaktywnić przy każdej rzeźbie magiczny glif. Te z kolei włączają się tylko wtedy, jeśli we wszystkich sześciu Cloister of Trials zaliczyłeś zdobycie dodatkowych skarbów. Jeśli podczas podróży w którejś ze świątyń o tym zapomniałeś, będziesz musiał się wracać (a to jest możliwe dopiero po drugiej wizycie w Bevelle). Jak już napisałem w solucji, z wracaniem się może być pewien problem, ponieważ świątynie Besaid i Macalania są chronione przez odpowiednio: Dark Valefor i Dark Shiva, więc będziesz musiał się przygotować na poważne walki. Po zdjęciu zapory, możesz wejść do Chamber of the Fayth, gdzie oczekuje najpotężniejszy aeon w grze: Anima.

Cave of the Stolen Fayth

Po wejściu do jaskini, idź kolejno: w prawo, prosto, w lewo i w prawo (chyba, że chcesz po drodze zebrać dodatkowe skarby). Kiedy dojdziesz do końca nastąpi walka z summonerką, a konkretniej z jej Yojimbem. Walka jest bardzo łatwa zwarzywszy, że Yojimbo dość rzadko używa swoich silniejszych ataków (używa głównie Daigoro). Należy jednak pamiętać, żeby walkę zakończyć zanim zapełni mu się pasek Overdrive, ale od czego są nasze aeony…

Po walce Yuna wykona sending, a Ty będziesz mógł zwiedzić dwie boczne komory (do których możesz się dostać dzięki teleportowi) w poszukiwaniu skarbów, a później wejść (również przez teleport) do Chamber of the Fayth. Tam nastąpi rozmowa z Faythem, który zarząda od Ciebie kasy w zamian za uzyskanie nowego aeona: Yojimbo. Zaproponuj mu 2 miliony i pozostań przy tej sumie (Fayth się zgodzi). Po walce będziesz mógł wrócić na początek jaskini za pomocą teleportu.

Magus Sisters

Aeon ten leży sobie spokojnie w Chamber of the Fayth (w Remiem Temple), lecz wejście tam jest chronione przez silną, magiczną barierę. Aby jej się pozbyć musisz wejść w posiadanie dwóch specjalnych przedmiotów: Flower Scepter i Blossom Crown. Aby zdobyć ten pierwszy, musisz pokonać u Belgemine wszystkie aeony podstawowe, czyli Valefora, Ifrita, Ixiona, Shivę i Bahamuta (jakby ktoś nie wiedział, Belgemine znajduje się w Remiem Temple). Drugi przedmiot zdobędziesz u gościa z Monser Areny za złapanie wszystkich potworów występujących na Mt. Gagazet oprócz tych zmechanizowanych (wystarczy złapać po jednej sztuce każdego potwora). Mając w plecaku oba przedmioty, podejdź do drzwi i zdejmij barierę – Magus Sisterki są Twoje.

Autor: Zell
Data: 14 marca 2014, 11:14

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *