»Terranigma – Rozwój miast

Rozwijanie miast to jedna z najciekawszych cech gry „Terranigma”. Dzięki temu możemy przez własne decyzje i działania wpływać na miasta, które powstały w sumie dzięki nam!

Kilka wskazówek:

  • decyzji, które podjęliśmy, nie da się zmienić! Zawsze więc warto zajrzeć do poradnika
  • w miastach podatnych na zmiany spotkasz Keinza, który podpowie co robić i wskaże poziom rozwoju
  • różne miasta rozwijają się w różnym tempie
  • często wystarczy wyjść i wejść na dany ekran albo się przespać, by sytuacja poszła do przodu (na przykład jeśli mamy kogoś odwiedzić kilka razy) – ale jeśli chodzi o przejście miasta na wyższy poziom, trzeba poczekać dłuższą chwilę – warto więc kontynuować naszą podróż i wrócić do danego miejsca po jakimś czasie

Miasta i droga ich rozwoju:

Loire

Pierwszy poziom – Loire to miasto pod rządami króla Henryka XIII. Dopóki król żyje, dopóty miasto nie może się rozwijać. Po rozwiązaniu całego zamieszania z uleczeniem księżniczki, możemy przystąpić do „ulepszania” miasta. Trwają wybory…

  • zagłosuj na Jeana w rozgrywających się w mieście wyborach

Drugi poziom

  • na Pierwszej Alei, po lewej stronie mieszka malarz Matis. Weź od niego obraz i sprzedaj Richowi w Brytanii (musisz mieć statek). Wróć i powiedz o tym Matisowi
  • obok Matisa mieszka Pierre, wynalazca. Odwiedź go trzy razy, a dostaniesz Aparat
  • w północno-wschodnim rogu Drugiej Alei jest winiarnia. Przychodź tam tak długo, aż dostaniesz dobre Wino (trzy razy). Zanieś je do Pubu we Freedom
  • obok winiarni, na tyłach butiku Madame Papilo, porozmawiaj z dziewczynką o pomarańczowych włosach. Dostaniesz Fantazyjne Ubranie. Zanieś je do domu Trzech Dziewczyn we Freedom (na północ od Pubu)

Litz

Pierwszy poziom – Litz to miasto położone niedaleko nawiedzonego zamku Sylvain. Jego bolączką jest brak lokalnego przemysłu. Gdyby przynajmniej jedna jego gałąź się rozwinęła, miasto od razu by rozkwitło.

  • podwędź Willowi z domu (Nirlake) Płat Blachy. Zanieś go do rybaka, który mieszka obok kościoła. Sardynki w Puszce zawieź do Stoma’y z Freedom
  • popłyń do Afryki i wejdź do oazy. Idź na północ i pogadaj z kupcem przy ognisku. Kup od niego Kryształ za 1000 gemów. Zawieź go do Rzemieślnika z Litz (mieszka obok rybaka)

Freedom

Pierwszy poziom – Freedom jest miasteczkiem położonym na wybrzeżu Nowego Świata. Z tego też powodu nawiedza je wiele utalentowanych podróżników z różnych kultur. Aby miasto się rozwinęło, trzeba wzmocnić kreatywność jego mieszkańców. 

  • na północnym krańcu miasta mieszka wynalazca Eddy. Pomóż mu z jego maszyną do elektryczności
  • w prawym górnym rogu miasta mieszka kolejny wynalazca – Bell. Poprosi cię o pomoc. Idź do Nirlake i porozmawiaj z jego dziewczyną (mieszka na północy miasta). Wróć i przekaż Bellowi złe wieści. Kiedy już się otrząśnie, pogadaj z nim w Pubie. Potem idź do jego domu – w nagrodę dostaniesz jeszcze Magiskałę

Drugi poziom

  • idź na tył domu Bella i skorzystaj z jego maszyny do rozmawiania na odległość
  • wróć do Eddy’ego i pomóż mu w jego ostatecznym eksperymencie
  • pomóż Willowi skonstruować samolot (zadanie fabularne)

Nirlake

Pierwszy poziom – problem Nirlake polega na tym, że jest bardzo zaściankowe. Ludzie potrzebują przysłowiowego „kopa”, żeby coś zmienić. Niestety los jest okrutny…

  • idź do domu burmistrza (lewy górny róg) i rozmawiając z nim, wybieraj zawsze pierwszą opcję. Dzięki temu wynajdzie hamburgera
  • po wielkim pożarze (po obudzeniu Beruga’i) podejdź do jednego z mieszkańców (na północ od marynarza). Dostaniesz 9 Listów z Nirlake. Musisz je zawieźć do ludzi, którym pomogłeś (prawda?): Will (Nirlake), Bell i Eddy (Freedom), rybak (Litz), Pierre, Matis, Marilyn i właściciel winiarni (Loire), Rich (Brytania)

Suncoast

Pierwszy poziom – – głównym problemem miasta jest fakt… że mało kto o nim słyszał. Trzeba je wypromować. Tylko jak? 

  • przejdź całe miasto i idź do rancza na północy. Dostaniesz Smaczne Mięso. Jeśli jeszcze nie wiesz, co z nim zrobić – zawieź je do Stoma’y we Freedom
  • kiedy już pomożesz Willowi z samolotem (Nirlake), udaj się do domu na północy Suncoast (na lewo od Domu Morskiego). Porozmawiaj ze zgromadzonymi tam ludźmi. Wróć do Willa i weź od niego Plany Lotniska. Zawieź je do Suncoast
  • zrób w mieście zdjęcia aparatem Pierre’a i zawieź je do biur podróży w Loire, Freedom i Nirlake (musisz rozwinąć niektóre miasta, żeby pojawiły się w nich biura)
Autor: Garrox
Data: 18 lutego 2014, 15:15

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *